16 Şubat 2011 Çarşamba

ŞİİRLER 72 ("Umursamayalım","Devam","Ah","Düşünmeyecek")




UMURSAMAYALIM

Dağılan inci kolye gibi
Saçılsa ortalığa
Gizli saklı ne varsa
Bir kerede öğrenseler

Saklamasam seni
Deli gibi sevdiğimi
Saklamasan beni
Deli gibi sevdiğini

Duramazken saniye
Nasıl sessiz kalalım
Gel şu kuşları göğe
Teker teker uçuralım

Aman bu lanet yükten
Ne çektik çilesinden
Gürül gürül akan suyu
Biz nasıl durduralım

Haktan deriz haktan
Hayır gelmez yasaktan
Sorulara bakmadan
Cevapları sayalım

Umursamayalım
Umursamayalım

14.12.09 / Eskişehir
Ferit GÜNAYDIN.


DEVAM

İki ayrı odada
İki ayrı yatakta
Aynı çatı altında
Ağladık bütün gece

Yanlış anlaşılma var dedi
Aldatmadım hiç seni
Konuşmasan da yanımda yat
Tutayım ellerini

Söz geçmedi şeytana
Giremedim koynuna
Bir anda dahil oldum
Ayrılık oyununa

Gün doğar doğmaz dedim
Bu evden gideceğim
Bütün sözlerini de
Beynimden sileceğim

Kendim bile inanmadım
Oysa ki dediğime
Engel olur inşallah
Bir yol bulup gidişime

Derken sabah oldu
Gün ışığı belirdi
İki sıcak dudak
Yanağımda gezindi

Hiçbir şey olmamış gibi yine
Devam ettik kaldığımız yerden
Bahsetti uzun uzun
Beni ne çok sevdiğinden

29.09.09 / Ankara
Ferit GÜNAYDIN.


AH

Neydi o yaşadığımız
Gelemedi sonrası
Şaşırmıştım zaten
Tutarsızdı havası

İnanasım varmış yine de
Hazırdım ya sevdaya
Kaldım yine ezbere
Bildiğim elvedaya

Şaşırma gelince kapına
Bir yaralı yüreğin ahı
Tanrı’ya havale ettim
Yoldadır postacısı

20.12.09 / Ankara
Ferit GÜNAYDIN.


DÜŞÜNMEYECEK

Sarmış etrafını yeşiller
Gelmiş ona da yeşillenme vakti
Ölçülmez hızı damarlarındaki kanın
Akar gürül gürül sanki çağlayan gibi

Elindeki çiçek sönük kalmış yanında
Doğadan kopmuş da doğayı geçmiş
Kimine gıdım gıdım veren Tanrı
Kimine karşı ne kadar da cömertmiş

Açmış yakasını bağrını da
Dalında üzüm, gel de alma
Göğsümdeki kurşun yarası
Tam da onun yaşından kalma

Ne ara geçti ah o zamanlar
Yağmamışken henüz dağlarıma karlar
Gündelikmiş meğer bütün telaşlar
Yollarım kapanacakmış nereden bilirdim

Denizi düşünmek bile mutlu ederdi
Boğulmak değildi geçen aklımdan
Bulanmamıştı hiç sularımın rengi
Ve olmamıştım hiçbir arkadaşımdan

Şimdi durdurup desem ki
Kıymetini bil giden gelmeyecek
Çabucak büyümek hevesiyle ne dediğimi
Durup beş dakika bile düşünmeyecek

15.09.09 / Eskişehir
Ferit GÜNAYDIN.

Fotoğraf : Cenk Burhan ÖZER

Hiç yorum yok: